Omaggio A Gencer (2018)









HAGIA IRENE MUSEUM
10 MAY 2018, ISTANBUL
20.00

ISTANBUL STATE SYMPHONY ORCHESTRA
ISTANBUL STATE SYMPHONY CHORUS

ISTANBUL STATE OPERA AND BALLET ORCHESTRA
ISTANBUL STATE OPERA AND BALLET CHORUS
 
ANTONIO PIROLLI conductor
EMANUELA AYMONE chorus master
 
PERİHAN NAYİR ARTAN soprano
NESRİN GÖNÜLDAĞ mezzo-soprano
FABIAN LARA tenor
SUAT ARIKAN bass

VERDI Messa da Requiem







SANTA MARIA DELLA PASSIONE 
10 MAY 2018, MILANO
15.30

Simge Büyükedes, soprano
Asude Karayavuz, mezzo-soprano






TEATRO ALLA SCALA
12 MAY 2018, MILANO
16.00

Grandi voci alla Scala
Omaggio a Leyla Gencer

Partecipa Franca Cella
A cura di
Sabino Lenoci e Giancarlo Landini

  
 


Sabato 12 maggio alle 16:00, presso il Ridotto delle Gallerie del Teatro alla Scala - nell'ambito della rassegna “Grandi Voci alla Scala” organizzata dalla rivista “L'Opera” e con la collaborazione di BAM - si è tenuto l'incontro dedicato al grande soprano turco Leyla Gencer. Franca Cella, Giancarlo Landini e Sabino Lenoci hanno ripercorso le tappe principali della carriera dell’artista con video, ascolti e racconti.

In questa intervista realizzata da Daniele Maggiore di BAM, Sabino Lenoci, direttore della rivista L'Opera, ci racconta brevemente chi era Leyla Gencer.

Saturday May 12th at 4 pm, at the Ridotto delle Gallerie of Teatro alla Scala - as part of "Grandi Voci alla Scala" organized by the magazine "L'Opera" and with the collaboration of BAM – took place an event dedicated to the great Turkish soprano Leyla Gencer. Franca Cella, Giancarlo Landini and Sabino Lenoci have retraced the main steps of her artistic career with videos, recordings and narrations.

In this interview by Daniele Maggiore di BAM, Sabino Lenoci, editor of L'Opera magazine, tells us briefly who Leyla Gencer was.

https://www.facebook.com/bambeyondanymusic/

TEATRO ALLA SCALA
MILANO
13 MAY - 16 SEPTEMBER 2018

LEYLA GENCER EXHIBITION
RIDOTTO DEI PALCHI "ARTURO TOSCANINI"

Mostra a cura di Pier Luigi Pizzi e Franca Cella

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

TEATRO ALLA SCALA
MILANO
12 MAY 2018

IN MEMORY OF LEYLA GENCER
"AIDA"

 
 
 
 
 
 
 





17 MAY 2018
ISTANBUL

IN MEMORY OF LEYLA GENCER: DONIZETTI & PUCCINI
İstanbul Lütfi Kırdar ICEC
20.00

BORUSAN ISTANBUL PHILHARMONIC ORCHESTRA
SASCHA GOETZEL conductor
YEKTA KARA director

PUCCINI
Gianni Schicchi (one act opera)
To be performed by the members of ACADEMY BIPO
Interval
DONIZETTI
Excerpts from Anna Bolena, Maria Stuarda and Roberto Devereux
Maria Stuarda SİMGE BÜYÜKEDES soprano (Maria Stuarda)
Elisabetta ASUDE KARAYAVUZ mezzo-soprano(Maria Stuarda)
Elisabetta ÇİĞDEM SOYARSLAN soprano (Roberto Devereux)
Anna Bolena BURCU UYAR soprano (Anna Bolena)
BIPO, in this concert performed in memory of Leyla Gencer, will close the season with a programme of opera giants Puccini and Donizetti’s masterpieces. The stars of the night will be talented young soloists who will be performing parts from Puccini’s Gianni Schicchi and Donizetti’s Anna Bolena, Maria Stuarda and Roberto Devereux operas.



















 





















17 May 2018
Borusan Sanat an AK Müzik
Presented a new CD

LEYLA GENCER: "DONIZETTI QUEENS"
17 Mayıs 2018

Borusan Sanat, olağanüstü kariyeri boyunca opera edebiyatına büyük katkılarda bulunan Leyla Gencer’e armağan niteliğinde bir çalışmaya imza attı: divanın günışığına çıkardığı ve Donizetti’nin Anna Bolena, Roberto Devereux ve Maria Stuarda operalarını onun yorumuyla buluşturan, A.K. müzik etiketiyle satışa sunulan “Donizetti Queens” müzikseverlerle buluşuyor.

Geçtiğimiz on yıl boyunca Leyla Gencer’i Borusan İstanbul Filarmoni Orkestrası’nın sezon programında yer verdiği bir operanın konser versiyonuyla anan Borusan Sanat, onuncu yıl için özel bir projeyi hayata geçirdi. “Donizetti Queens” adlı bu proje, bestecinin İngiltere tarihinin üç kraliçesini konu alan Anna Bolena, Roberto Devereux ve Maria Stuarda operalarını Leyla Gencer’in yorumuyla müzikseverlere ulaştırmayı hedefliyor.

Gencer’in dev repertuvarının içinde Donizetti operaları çok özel bir yere sahip. Maria Callas’ın 1957’de La Scala’da Anna Bolena’yı söylemesiyle başlayan unutulmuş operaları günışığına çıkarma akımı, Leyla Gencer’le devam etmiş, sanatçı, kariyerinin en iyi dönemi sayılan 1960’lı yıllarda Belisario, Poliuto, Anna Bolena, Lucrezia Borgia, Maria Stuarda, Les Martyrs ve Caterina Cornaro gibi Donizetti operalarıyla ününü pekiştirmişti. Ona bu kulvarda en büyük başarıyı getiren yorumu da 1964’te Napoli’de sahnelenen Roberto Devereux’daki rolüyle olmuştu.

“Donizetti Queens” bestecinin İngiltere tarihinin üç ikonik kraliçesini (Anne Boleyn, I. Elizabeth ve Mary Stuart) konu alan Anna Bolena, Roberto Devereux ve Maria Stuarda operalarından oluşuyor. Gencer ilk olarak Anna Bolena’yı RAI için söylemiş ve Callas’ın imzasını taşıyan bu role getirdiği farklı yorumla büyük beğeni kazanmıştı.

Proje, Leyla Gencer’in Anna Bolena’nın 11 Ağustos 1958’de RAI Milano, Roberto Devereux’nun 2 Mayıs 1964’te Napoli’deki San Carlo Tiyatrosu ve Maria Stuarda’nın 2 Mayıs 1967’de Floransa’daki canlı kayıtlarını bir araya getiriyor.

Albümün web sayfası: www.donizettiqueens.com

LEYLA GENCER’İ ANMAK VE DONİZETTİ RÖNESANSI

Sesi, dramatik yeteneği ve keskin zekâsıyla seslendirdiği rollere getirdiği yeni solukla 20. yüzyıl opera dünyasına damgasını vuran Leyla Gencer’in aramızdan ayrılışının onuncu yılı 2018.

Gencer’in yetmişi aşkın operaya varan inanılmaz repertuarında Donizetti’nin özel bir yeri olduğunu söyleyebiliriz. Sanatçının uluslararası kariyerinin başladığı 1950’lerde, Donizetti’nin bugün dünya sahnelerinin vazgeçilmezlerinden olan bel canto operaları bugünkü popülerliğinden çok uzaktı. Sanatçının Donizetti’nin az bilinen operaları üzerine yaptığı çalışmalar kariyerindeki önemli dönüm noktalarından biridir hiç kuşkusuz. Bestecinin unutulan eserlerine yeniden hayat vermesi ve opera edebiyatına yeniden kazandırması onu Donizetti Rönesansı’na katkıda bulunan az sayıda sanatçıdan bir haline getirmiştir.

Leyla Gencer, 1957’de başlayıp, yirmi yılı aşkın bir süre, 1978’e dek süren Donizetti serüveni boyunca bestecinin on eserini birçok önemli müzik merkezinde seslendirdi: Lucia di Lammermoor (1957), Anna Bolena (1958), Poliuto (1960), Roberto Devereux (1964), Lucrezia Borgia (1966), Maria Stuarda (1967), Belisario (1969), Messa di Requiem per Bellini (1970), Caterina Cornaro (1972) ve Les Martyrs (1975). Özellikle Caterina Cornaro, Roberto Devereux, Belisario, Maria Stuarda, Poliuto, Lucreiza Borgia ve Anna Bolena’da seslendirdiği karakterlerin yorumlanmasına getirdiği yenilikler, bu eserlerin canlanıp günümüzdeki popülerliklerine ulaşmasında büyük rol oynamıştır. Gencer, Maria Callas’ın açtığı bu kulvarda bayrağı taşımış ve Montserrat Caballé, Beverly Sills, Joan Sutherland ve Janet Baker gibi büyük isimlerle birlikte Donizetti Rönesansı’nı doruğa ulaştırmıştır.
 Ancak sanatçının canlı performanslara ağırlık vermesi dolayısıyla, yorumlarının çoğu nitelikli kayıtlardan ziyade, bugün dünyada epey alıcısı olan korsan kayıtlarıyla günümüze ulaşabilmiştir.

Yıllardır Borusan İstanbul Filarmoni Orkestrası’nın sezon programlarında konser formatında seslendirilen operalarla andığımız Leyla Gencer’in ölümünün onuncu yılında farklı bir proje gerçekleştirmek istedik. Sonunda da kalıcı olması açısından onun kariyerinde büyük önem taşıyan Donizetti eserlerinden oluşan bu CD projesinde karar kıldık.

Bu projeye, sanatçının arşivine bakarken bulduğumuz ve Lorenzo Arruga tarafından düzenlenen Trieste Semineri’nin 1982 Eylül’ünde Musica Viva dergisinde yayımlanan notlarının esin kaynağı olduğunu söyleyebiliriz. Donizetti operalarının üç kraliçesini (Anna Bolena, Elisabetta, Maria Stuarda) konu alan seminerde tutulmuş son derece etkileyici notlardı bunlar ve biz de bu üç kraliçeyi Gencer’in sesinden sunmanın çok isabetli olduğuna karar verdik. CD’lerle birlikte yayımlanan bu kitapçıkta yer alan seminer notlarının sanatçının bakışı hakkında iyi bir fikir vereceğine inanıyoruz.

Gencer, söz konusu seminerinde “…. Biz yorumcular için, bu operaları yorumlamak gerçek bir risktir, çünkü eseri sıradan hale getirebilecek olanlar da yine bizleriz” demişti. Biz de “sıradan” olmayan bu üç yorumu, ona yakışır bir şekilde müzikseverlerle buluşturarak kendisine saygımızı sunmanın bulunmaz bir fırsat olduğunu düşünüyoruz.

Kaliteleri düşük olmakla birlikte tarihi açıdan değer taşıyan bu kayıtları keyifle dinleyeceğinizi umuyoruz.

Ahmet Etem Erenli
Genel Müdür
Borusan Sanat
REMEMBERING LEYLA GENCER, AND THE DONIZETTI RENAISSANCE

2018 marks the tenth anniversary of Leyla Gencer’s passing away; a towering figure of the 20th-century opera scenes who has brought a fresh and innovative interpretation to her roles with her voice, her dramatic talents and musical intelligence.

Gencer’s vast repertoire encompassed more than seventy operas and Donizetti definitely had a special place in it. In the 50s, when her international career took off, Donizetti’s bel canto operas were far from their current worldwide popularity. The artist’s painstaking and diligent work on the composer’s lesser-known operas, undoubtedly, became a cornerstone of her illustrious career. Her revival and performance of long-forgotten works placed them back in the current opera literature and made Gencer one of the few artists who have contributed to the Donizetti Renaissance. 

Leyla Gencer’s Donizetti adventure started in 1957 an lasted for twenty years until 1978, during which she performed ten operas of the composer: Lucia di Lammermoor (1957), Anna Bolena (1958), Poliuto (1960), Roberto Devereux (1964), Lucrezia Borgia (1966), Maria Stuarda (1967), Belisario (1969), Messa di Requiem per Bellini (1970), Caterina Cornaro (1972) and Les Martyrs (1975). She had been particularly influential in the revival of Caterina Cornaro, Roberto Devereux, Belisario, Maria Stuarda, Poliuto, Lucreiza Borgia and Anna Bolena. In this daring quest, Gencer took the flag from Maria Callas and helped Donizetti Renaissance reach its pinnacle together with legends like Monserrat Caballé, Beverly Sills, Joan Sutherland and Janet Baker.

However, only some her electrifying and critically acclaimed performances could see the light of day by way of pirate recordings, much in demand by opera buffs today, due to the artist’s preference of live performances over recordings.

For almost ten years, Borusan Sanat has been annually commemorating Gencer with opera-in-concert performances in Borusan Istanbul Philharmonic Orchestra’s season programs. However, the tenth anniversary had to be special and after much deliberation and thinking, we decided on this CD project of Donizetti works as a fitting tribute to her.

The inspiration for Donizetti Queens came from the notes of Trieste Seminars—organized by Lorenzo Arruga—published in September 1982 in the Musica Viva magazine. These notes transcribed from Gencer’s speech shed a bright light on the three queens of Donizetti (Anna Bolena, Elisabetta, Maria Stuarda) and conveniently gave us the idea of presenting them through Gencer’s voice and interpretation. We believe these notes, also included in this booklet, will be a good reading to grasp the artist’s take on how to perform these psychologically loaded and challenging characters.
 In the seminar, Gencer said, “.… It is a risk for opera us, opera singers, to perform these roles, because it is again us who could turn them into something ordinary.” So we eagerly take the opportunity to pay our homage to her with this project, which brings together three “extraordinary” interpretations.
 We hope these historically significant recordings, despite their low quality, will offer a pleasurable listening to everyone.

Ahmet Etem Erenli
General Manager
Borusan Sanat













SEPTEMBER 2018
A STORY OF A PRIMADONNA
WRITTEN BY FRANCA CELLA
in English




















 






 







A DOCUMENTARY ON GENCER
SELCUK METIN, director
ZEYNEP ORAL, text
Premier: 23 January 2019, Wednesday
with English Subtitles


 




DECEMBER 2018
A NEW BOOK "BEN LEYLA GENCER" ON PUBLISHED BY
YAPI KREDİ PUBLICATIONS IN COLLABORATION WITH BORUSAN SANAT
in Turkish

EVİN İLYASYOĞLU, writer













No comments:

Post a Comment